Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Ο μπάτλερ Κάρσον μίλησε!
(Jim Carter /Downton Abbey)
Κείμενο: Γιάννης Φιλίππου

Πώς μαθαίνει κανείς τον εικοστό πρώτο αιώνα να υποδύεται τόσο άψογα τον μπάτλερ σε μια οικογένεια της παλαιάς αριστοκρατίας;

Είχαμε την ευτυχία να έχουμε στη σειρά έναν πολύ καλό ιστορικό σύμβουλο, τον Alastair Bruce, επίσημο ιστορικό και της βασιλικής Αυλής, μεταξύ άλλων, ξέρετε, o οποίος και ήταν πάρα πολύ καλά προετοιμασμένος. Υπήρχε πλήθος από κείμενα, φιλμ από επίκαιρα της εποχής, γραπτοί κώδικες συμπεριφοράς υπηρετών. Και, βέβαια, έκανα και την προσωπική μου έρευνα, για την οποία δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω λεπτομέρειες. Το να δεις ήδη υπάρχουσες ταινίες με παρόμοια θεματολογία, προσωπικά, πάντως, το βρίσκω φτηνό. Είναι άλλο πράγμα η προσωπική σου μανιέρα και άλλο πράγμα να ξεπατικώνεις τη δουλειά κάποιου άλλου ?πόσο μάλλον συναδέλφου. Έπειτα από αυτά, μπορώ να σας πω ότι ο κύριος Κάρσον είναι ολοδικός μου!

Είναι και πάλι ο βρετανισμός της μόδας;


Με μια πρώτη ματιά, κάποιος θα έλεγε αβίαστα ναι: Οι ολυμπιακοί αγώνες, ο θόρυβος με το γάμο του Γουίλιαμ και της Κέιτ... Όμως, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι σημαίνει βρετανισμός για τον καθένα. Κάτι «πολύ βρετανικό» είναι τελείως διαφορετικό, ας πούμε, για το αμερικανικό κοινό -όπου, παρεμπιπτόντως, όπως μάλλον θα γνωρίζετε, και εκεί η σειρά γνωρίζει τεράστια επιτυχία. Είναι αυτή η έμφαση στον τρόπο ομιλίας, η προφορά, μας που ξετρελαίνει τους Αμερικανούς, η τυπικότητα, η άκαμπτη ευγένεια, το φλέγμα ή το σφιγμένο άνω χείλος. Άλλο πράγμα, επίσης, είναι για τις χώρες της Κοινοπολιτείας, την Αυστραλία ή την Ινδία. Κι άλλο για τον υπόλοιπο κόσμο. Το εκπληκτικό, όμως, είναι ότι η βρετανικότητα της σειράς προξενεί μεγάλη εντύπωση και στη Βρετανία τού σήμερα. Τις προάλλες, με ρώτησε η κόρη μου: «Μπαμπά, ήταν αλήθεια έτσι κάποτε η Αγγλία;» Και γω της απάντησα: «Να είσαι σίγουρη. Έτσι, κι ακόμη περισσότερο». Όχι, φυσικά, ότι είμαι τόσο μεγάλος!

Η επόμενη ερώτηση είναι μάλλον τυποποιημένη: Δεν φοβάστε μήπως τυποποιηθείτε στο ρόλο του κυρίου Κάρσον;

Όχι, δεν με βλέπω για το υπόλοιπο της ζωής μου να παίζω αυτόν το ρόλο, αλλά φυσικά καλοδέχομαι την επιτυχία. Σε σωστές δόσεις δεν έβλαψε ποτέ κανέναν! Αν και ο Julian Fellowes είναι πάρα πολύ μεγάλο μυαλό -είναι ιδιοφυΐα, μπορεί να κατεβάζει ιδέες επ' άπειρον και να συνεχίσει τη σειρά για πάρα πολλά χρόνια. Σημειωτέον ότι αρχικά ήταν για τρεις σεζόν μόνον. Τώρα όμως...

Έχετε κοινά με τον κ. Κάρσον;

Σίγουρα δεν είμαι ούτε κατά διάνοια τόσο πειθαρχημένος όσο ο Κάρσον. Κάποιες φορές στη ζωή μου θα το ευχόμουν ίσως. Επίσης, αν και δεν είμαι τόσο τεχνοφοβικός, νομίζω στην απέχθειά μας για τα τηλέφωνα μοιάζουμε. Το καλό είναι ότι το Highclere Castle, όπου γυρίζεται το Downton Abbey, έχει τόσο χοντρούς τοίχους που το κινητό δεν έχει σχεδόν ποτέ σήμα. Πράγμα το οποίο λατρεύω! Επίσης, ο κ. Κάρσον δείχνει πολύ ικανοποιημένος με το να βρίσκεται ανάμεσα στα τείχη του Downton? εγώ, πάλι, έχω αναπτύξει, ειδικά τελευταία, μια σχέση εξάρτησης με τη φύση. Αν είχα χρόνο, θα ήθελα να περνάω όλη τη μέρα στον κήπο, παίζοντας κρίκετ ή κάνοντας ποδήλατο, αλλά υπάρχει κι αυτή η αναθεματισμένη η δουλειά στη μέση! Πάντως, πολλές φορές θα πάω με το ποδήλατο από το σπίτι μου, στο Hampstead Heath, ώς τα στούντιο της σειράς, στο Ealing ?κάπου 15 χιλιόμετρα.

Υπάρχουν μυστικά στις επιτυχημένες σειρές;

Δεν είμαι σίγουρος ότι τα ξέρω, αλλά για το Downton Abbey θα πω ότι ισχύει ό,τι και για τις ευτυχισμένες οικογένειες: Η ομόνοια, η σύμπνοια, η αλληλεγγύη. Πράγμα το οποίο δεν σας κρύβω ότι πλέον έχει αρχίσει να με ανησυχεί, γιατί βλέπω ότι αυτή η ενότητα απειλείται...

Με ποιόν τρόπο;

Οι νεαροί ηθοποιοί της σειράς έχουν αρχίσει ήδη να έχουν προτάσεις από την Αμερική. Η «λαίδη Σίμπιλ», ας πούμε, θα παίξει του χρόνου στο Χόλιγουντ με τον Ράσελ Κρόου. Ο «Τόμας», όπως και η αδυναμία μου, η «λαίδη Μαίρη», έχουν επίσης δεχθεί προτάσεις και το συζητάνε. Αλλά έτσι είναι τα νέα παιδιά: Φλέγονται από φιλοδοξία!

Eσείς, πάντως, θα παραμείνετε πιστός;

Αν με ρωτούσατε μέχρι πριν από λίγο καιρό, θα σας έλεγα ναι, αλλά πλέον αντιμετωπίζω σοβαρό πρόβλημα: Κατά την έλευση της Σίρλεϊ Μακ Λέιν στα γυρίσματα για τον τρίτο κύκλο της σειράς (σ.σ. Υποδύεται τη μητέρα της Αμερικανίδας συζύγου του Λόρδου Γκράνταμ), έχω την εντύπωση πως η γυναίκα μου ζήλεψε παράφορα όταν με άκουσε να λέω για εκείνη «Τι μωρό!». Δεν σας κρύβω ότι εντυπωσιάστηκα. Δεν υπάρχουν πολλές γυναίκες στον κόσμο που μπορούν να σου λένε συναρπαστικές ιστορίες τόσο από τον Μάικλ Τζάκσον όσο και από τον Φρανκ Σινάτρα...

Αισθάνεστε ευγνώμων που μπήκε στη ζωή σας το Downton Abbey;

Αναμφίβολα ναι. Και για ένα λιγότερο προφανή λόγο: Δεν είναι πολλά εκείνα που μπορούν να ενώσουν τη σύζυγό μου κι εμένα με τη μόλις 18χρονη κόρη μας μπροστά σε μια τηλεόραση. Το Downton Abbey το κατάφερε κι αυτό: Ένωσε την οικογένεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Διαβάστε εδώ tovima.gr

FARAGE

FARAGE

ΕΛΥΤΗΣ

ΕΛΥΤΗΣ

Αρκετά χρόνια πίσω, στις 19 Οκτωβρίου 1979, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία με αφορμή την αναγγελία για τη βράβευσή του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, ο Οδυσσέας Ελύτης, είχε δηλώσει προφητικά

Α.ΣΑΜΑΡΑΣ

Α.ΣΑΜΑΡΑΣ
30-09-2011 ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙ ΕΛΕΓΕ

harryklynn.blogspot.gr

ΠΗΓΗ :harryklynn.blogspot.gr