Θα μεταφερθείτε στη νέα σελίδα σε

Δευτερόλεπτα

Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

Η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΚΑΙ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΜΑΓΙΟΡΚΑ

 
Δύο κοινοπραξίες, όπου συμμετέχουν κάποια από τα πιο γνωστά ονόματα του χώρου παγκοσμίως, διεκδικούν και επισήμως από χθες μια από τις μεγαλύτερες υποβρύχιες ηλεκτρικές διασυνδέσεις, αυτή των Κυκλάδων με το ελληνικό ηπειρωτικό σύστημα.
Πρόκειται για την γερμανό- γάλλο- ιταλική κοινοπραξία SIΕMENS- NEXANS- PRYSMIAN, και τη γάλλο- ελληνική ALSTOM- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ, τα δύο σχήματα που κατέθεσαν τεχνικές προσφορές στο διαγωνισμό της ΔΕΗ.
Στα γραφεία της ΔΕΗ, άνοιξαν χθες οι πρώτοι από τους φακέλους που υπέβαλαν οι ενδιαφερόμενοι -όπως είχε αναφέρει στη συν/ξη τύπου της Δευτέρας ο πρόεδρός της Α. Ζερβός- κίνηση με την οποία ολοκληρώνεται η α’ φάση του διαγωνισμού ενός έργου προϋπολογισμού άνω των 400 εκ. ευρώ, και με ιστορία 20 ετών. Θα ακολουθήσει το άνοιγμα των οικονομικών τους προσφορών, και γύρω στον Απρίλιο- Μάιο όπως φιλοδοξεί η διοίκηση της επιχείρησης, θα έχει ανακηρυχτεί ο ανάδοχος του έργου, με υποχρέωση να το έχει παραδόσει σε 42 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Καλώς λοιπόν εχόντων των πραγμάτων, η διασύνδεση των Κυκλάδων, ένα από τα μεγαλύτερα έργα παγκοσμίως στο είδος του (παρόμοια είναι το «Cometa» στη Μαγιόρκα, το «Norned» στη Νορβηγία και το «Sapei» στη Σαρδηνία), θα πρέπει να αναμένεται γύρω στο τέλος του 2015 ή στις αρχές του 2016.
Τότε θα σημάνει και το «τέλος» για τη λειτουργία των ενεργοβόρων παλαιών πετρελαικών αυτόνομων μονάδων της ΔΕΗ σε Σύρο, Μύκονο, Πάρο και Κύθνο, που θα τεθούν σε ψυχρή εφεδρεία με τελικό σκοπό να αποξηλωθούν, ενώ θα δοθεί η δυνατότητα πραγματικής αξιοποίησης των ανανεώσιμων πηγών τους.
Τι γίνεται όμως με τη χρηματοδότηση του έργου ; "Το 30% περίπου των κεφαλαίων -απαντούν από τη ΔΕΗ- θα προέλθει από το ΕΣΠΑ, ένα άλλο μεγάλο μέρος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), και ένα μικρό μόνο τμήμα από κεφάλαια της επιχείρησης, ενώ θετικά βλέπουν το έργο αρκετές τράπεζες".
Υπενθυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός αφήνει περιθώρια κατασκευής του έργου με δύο εναλλακτικές, διαφορετικής τεχνολογίας η κάθε μία, που αφορούν στη χρήση υποβρυχίων καλωδίων, είτε συνεχούς, είτε εναλλασσόμενου ρεύματος. Ειδικά στη περίπτωση του καλωδίου εναλλασσόμενου ρεύματος, στη διασύνδεση θα ενταχθεί και το νησί της Κύθνου, γεγονός που δεν ισχύει στη λύση για το καλώδιο συνεχούς ρεύματος. Το καλώδιο θα ποντισθεί στο Λαύριο, όπου και ο σταθμός ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ, και οι διασυνδέσεις θα κλείσουν με ένα βρόχο, έτσι ώστε να συμπεριλάβουν τα νησιά Τήνος και Άνδρος, που είναι ήδη συνδεδεμένα μέσω της Καρύστου.
Η εμπειρία της Μαγιόρκα…
Το έργο είναι ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως στην κατηγορία των υποθαλάσσιων ηλεκτρικών διασυνδέσεων. Θεωρείται λίγο μικρότερο από εκείνο που διασυνδέει τη Μαγιόρκα με την ηπειρωτική Ισπανία, κόστους 385 εκ. ευρώ, που ξεκίνησε να λειτουργεί προ μηνών, με τους υπεύθυνους της εταιρείας «Red Electrica De Espana» να υπόσχονται ότι οι συχνές διακοπές ρεύματος θα αποτελούν σύντομα παρελθόν για τους 860.000 κατοίκους του μεγαλύτερου από τα νησιά των Βαλεαρίδων, καθώς και των 10 εκατομμυρίων τουριστών που δέχεται κάθε χρόνο. Το υποβρύχιο τμήμα του «Cometa»- όπως ονομάζεται- έχει μήκος 240 χιλιόμετρα (!), το επίγειο 7 χιλιόμετρα, η συνολική του χωρητικότητα είναι 400 MW, και το μέγιστο βάθος πόντισης έφτασε στα 1.485 μέτρα ! Πρόκειται για το 2ο μακρύτερο υποβρύχιο ηλεκτρικό καλώδιο παγκοσμίως, ύστερα από το «Norned» (καλύπτει μια απόσταση 580 χλμ συνδέοντας τη Νορβηγία με την Ολλανδία) καθώς και το 2ο βαθύτερο ύστερα από το «Sapei» (Σαρδηνία- Ιταλία, με μέγιστο βάθος τα 1.600 μέτρα).
Ιστορία 20 ετών
Η προσπάθεια διασύνδεσης των Κυκλάδων, άρχισε το 1993 και προέβλεπε τη διασύνδεση τόσο της Άνδρου όσο και της Τήνου με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω Καρύστου. Διακόπηκε όμως στην Τήνο όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε προσφυγή των κατοίκων της ενάντια στην τοποθέτηση πυλώνων υψηλής τάσης που θα διέρχονταν εναέρια από το νησί.
Έτσι, η ΔΕΗ άλλαξε την αρχική πρόβλεψη και από τα νησιά δεν διέρχεται γραμμή υψηλής τάσης. Η διασύνδεσή τους θα γίνεται αποκλειστικά υποβρύχια, ενώ σε κάθε νησί θα υπάρχει υποσταθμός κοντά στα σημεία κατάληξης των καλωδίων. Πάντως, και παρά τον νέο σχεδιασμό, χρειάστηκε πάνω από 1,5 χρόνος επί υπουργίας Σουφλιά για να εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη του έργου.
Όταν μάλιστα ελήφθη η άδεια επί υπουργίας Χατζηδάκη στο τότε ΥΠΑΝ, ξεκίνησε η συνηθισμένη γραφειοκρατική κωλυσιεργία των δημόσιων υπηρεσιών (ΚΕΔ, Δασική κ.ά.) για την έγκριση χωροθέτησης των υποσταθμών που θα κατασκευαστούν σε κάθε νησί, για την έγκριση του σημείου πόντισης των καλωδίων κ.λπ
 
ΠΗΓΗ :http://deitzis.blogspot.com/2011/12/blog-post.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Διαβάστε εδώ tovima.gr

FARAGE

FARAGE

ΕΛΥΤΗΣ

ΕΛΥΤΗΣ

Αρκετά χρόνια πίσω, στις 19 Οκτωβρίου 1979, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία με αφορμή την αναγγελία για τη βράβευσή του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, ο Οδυσσέας Ελύτης, είχε δηλώσει προφητικά

Α.ΣΑΜΑΡΑΣ

Α.ΣΑΜΑΡΑΣ
30-09-2011 ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΙ ΕΛΕΓΕ

harryklynn.blogspot.gr

ΠΗΓΗ :harryklynn.blogspot.gr